Klantenservice
Klantenservice Veelgestelde vragen
- {{ result.question }}
- Geen zoekresultatenBekijk alle veelgestelde vragen
Top 10 veel gestelde vragen
Ik heb een klacht over mijn aankoop, waar kan ik terecht?
Als je niet tevreden bent over de kwaliteit van het geleverde artikel, neem dan direct contact op met de Henders & Hazel winkel waar je het gekocht hebt.
Stuur een e-mail met een duidelijke omschrijving van je klacht (bij voorkeur met foto’s) naar de klantenservice van de winkel waar je je aankoop gedaan hebt. Vermeld in je bericht voor een soepele verwerking ook je ordernummer (je kunt ook een foto van de factuur maken met je smartphone of camera). Na ontvangst zal de winkel je klacht in behandeling nemen en zo snel mogelijk reageren.
Waar kan ik terecht met mijn vragen over producten of leveringen?
Voor deskundig advies en vragen over je bestelling kun je altijd terecht bij een van onze winkels. Met onze winkelzoeker vind je eenvoudig het dichtstbijzijnde Henders & Hazel verkooppunt. Algemene vragen kun je ook stellen via ons contactformulier of via Facebook.
Mijn artikelen zijn beschadigd geleverd, wat moet ik doen?
Indien bij levering blijkt dat je artikelen beschadigd zijn, en de bezorgdienst heeft dit niet genoteerd bij aflevering, neem dan direct contact op met de winkel.
Maak daarbij foto's van de beschadigde artikelen en eventuele beschadigingen aan de verpakking. Stuur de foto’s samen met je ordernummer en een eventuele kopie van de afleverbon (je kunt er ook een foto met je smartphone of camera van maken) in een e-mail naar de klantenservice van de winkel. Deze zal de klacht in behandeling nemen en zo snel mogelijk reageren.
Waar zijn de meubels van Henders & Hazel verkrijgbaar?
De meubels van Henders & Hazel zijn alleen verkrijgbaar bij met zorg geselecteerde woonwinkels waar vakkundige adviseurs klaar staan om je te helpen.
Producten & Aanbiedingen
Over onze producten
Waar kan ik terecht met mijn vragen over producten of leveringen?
Voor deskundig advies en vragen over je bestelling kun je altijd terecht bij een van onze winkels. Met onze winkelzoeker vind je eenvoudig het dichtstbijzijnde Henders & Hazel verkooppunt. Algemene vragen kun je ook stellen via ons contactformulier of via Facebook.
Kan ik als bedrijf ook bij Henders & Hazel terecht?
Iedereen kan meubels van Henders & Hazel kopen, ook bedrijven. Wij leveren wel enkel voor huiselijk gebruik, dus niet voor horeca of verhuur en grotere aantallen produceren wij enkel op bestelling. Maak daarvoor een afspraak bij één van onze winkels.
Kunnen jullie mij helpen met de nieuwe inrichting van mijn woonkamer?
Voor deskundig advies kun je altijd terecht bij een van onze winkels. De verkoopadviseurs van Henders & Hazel worden regelmatig getraind bij onze eigen Henders & Hazel academy. Zij zijn daardoor volledig op de hoogte van onze actuele collectie, de toegepaste materialen en de vele opties binnen onze woonprogramma’s. Veel winkels bieden daarnaast de mogelijkheid om een interieurstyliste in te schakelen. Informeer direct bij de winkel van uw voorkeur of zij dit aan kunnen bieden. Maak hier een afspraak bij je Henders & Hazel dealer naar keuze.
Zijn jullie meubels ook in meerdere uitvoeringen leverbaar?
Veel van onze banken, fauteuils en eetkamerstoelen zijn in meer dan 300 soorten en kleuren stof, kunstleder of echt leder te bestellen. Daarnaast heb je vaak de keuze uit diverse andere opties, zoals verschillende poten of frames, armleuningen en vullingen. Ook binnen onze wooncollecties kun je veel meubelstukken personaliseren door te kiezen voor een andere houtkleur, afwerking, blad of poot.
Bij elk meubelstuk op onze website zie je precies wat de mogelijkheden zijn.
Kan ik stofstalen of houtstalen aanvragen?
Het is helaas niet mogelijk om stofstalen of houtstalen aan te vragen. Je kunt echter in elke Henders & Hazel winkel alle beschikbare stof- en leersoorten gaan bekijken, voelen, en ruiken. Ook van alle houtsoorten zijn stalen aanwezig in onze winkels. Kijk onder winkelzoeker voor het dichtstbijzijnde Henders & Hazel verkooppunt.
Zijn afmetingen exact of circa?
Onze meubelen worden met de grootst mogelijke zorg en aandacht geproduceerd. Alle maten die vermeld staan op de website komen zo exact mogelijk overeen met de daadwerkelijke artikelmaten. In veel gevallen zijn de artikelen van Henders & Hazel echter vervaardigd van hout, een "levend" materiaal dat enigszins kan werken (uitzetten of krimpen). Bovendien worden veel meubels (deels) door middel van handwerk geproduceerd of afgewerkt en kunt u bij onze zitmeubelen zelf extra opties kiezen. Dit zorgt ervoor dat elk product uniek is en op uw specifieke wensen is afgestemd. De vermelde afmetingen bij een product zijn daardoor wel altijd circa-afmetingen, die een marge hebben van ± 5 %. Bij een maatafwijking die binnen de marge van 5% valt, kunnen dan ook geen rechten ontleend worden aan de vermelde afmetingen.
Hoe moet ik mijn nieuwe Henders & Hazel meubel onderhouden?
Elk meubel van Henders & Hazel heeft een meubelpaspoort. Je krijgt het bij levering van je meubel. In het meubelpaspoort vind je de kenmerken en eigenschappen van het gebruikte basismateriaal, de soort afwerking, onderhoudsvoorschriften en aanbevelingen. Volg je de onderhoudsvoorschriften en aanbevelingen in het meubelpaspoort goed op, dan ben je verzekerd van een optimale levensduur van je meubel. Ben je het meubelpaspoort onverhoopt kwijtgeraakt, dan kun je het ook downloaden van onze website. Bij elk artikel vind je het bijpassende meubelpaspoort als PDF.
De stoelen/banken hebben plooien. Hoe kan dat?
Plooivorming is een normaal verschijnsel dat niets met de kwaliteit van uw (lederen) (arm)stoel of bank te maken heeft. Dat het ene artikel wel plooien heeft en het andere niet, komt waarschijnlijk doordat u frequenter gebruik maakt van het meubel met plooien. Het advies is om regelmatig af te wisselen.
Is mijn meubel ecologisch verantwoord geproduceerd?
Onze fabrieken gebruiken nagenoeg de gehele boom door verschillende zaagmethoden te gebruiken. Door in onze meubelen een combinatie van massief (zowel lange als kortere stukken massief hout die we verlijmen) en houtfineer te gebruiken, kunnen ook de kleinste restdelen van de stam worden benut. Omdat we houtfineer gebruiken, kunnen er meer hout-‘oppervlakten’ uit 1 boom worden gehaald. Onze producties zijn gericht op het ecologisch behoud en proberen zo goed mogelijk aan te sluiten bij de klimaatverandering die wij overal ter wereld zien. Daarom werken we vooral met plantagebomen; zodat er niet alleen gekapt wordt, maar we ook zorgen dat er nieuwe bomen worden aangeplant. In Europa, waar vele van onze houtsoorten hun oorsprong hebben, wordt dit vaak ook door de nationale regeringen gecontroleerd, omdat dit een van de belangrijkste inkomstenbronnen is van dat land (zoals bijvoorbeeld de Europese eiken in Roemenië). Uw meubel is dus verantwoord geproduceerd.
Mijn meubel heeft opeens een gelige vlek, hoe kan dat?
Dit kan gebeuren bij verschillende materialen, maar met name bij linoleum. Waarschijnlijk heeft er een langere tijd een schaal of ander item op dezelfde plek gestaan, waardoor er geen licht meer bij deze plek kon komen. Door het ontbreken van (UV-)licht is de kleur hierdoor veranderd. Maakt u zich geen zorgen indien dit gebeurt. Indien er opnieuw licht bij komt, zal binnen afzienbare tijd de kleur weer naar zijn oorspronkelijke staat terugkeren.
Mijn meubelstuk heeft extra steunpoten, maar deze zijn korter dan de normale poten. Klopt dit wel?
De extra steunpoten zorgen voor extra ondersteuning. Het is niet de bedoeling dat deze de grond raken, maar er juist net boven blijven, om de druk tijdens het gebruik en de belasting van het meubel op te vangen. Daarom zullen deze dus altijd korter zijn en boven de grond ‘zweven’.
De vulling van mijn zitmeubel is na gebruik zachter geworden. Hoort dat wel?
Het zitcomfort wordt door diverse onderdelen beïnvloed, zoals de vering, de gebruikte vulling en de gekozen bekleding. De aanvankelijke hardheid van het zitcomfort neemt in de eerste maanden tot één jaar standaard af met ongeveer 15% tot 20%. Dit is heel normaal en geen reden tot zorg.
Folder-acties
Hoelang zijn de aanbiedingen in de folder geldig?
Op de achterpagina van elke folder staat aangegeven hoelang de acties geldig zijn. Dat geldt ook voor de online versie van de folder die je hier kunt inkijken.
Verkooppunten & Advies
Winkels
Waar zijn de meubels van Henders & Hazel verkrijgbaar?
De meubels van Henders & Hazel zijn alleen verkrijgbaar bij met zorg geselecteerde woonwinkels waar vakkundige adviseurs klaar staan om je te helpen.
Wat zijn de openingstijden van de Henders & Hazel Shops?
Met onze 'winkelzoeker' vind je eenvoudig alle Henders & Hazel verkooppunten met de volledige contactgegevens en de vaste openingstijden. Voor actuele informatie over extra koopavonden en – zondagen kun je het beste contact opnemen met de winkel.
Levering door een verkooppunt
Kan ik de meubels van Henders & Hazel na aankoop meteen meenemen?
De collectie van Henders & Hazel is met zorg samengesteld en wordt op verschillende plaatsen (deels met de hand) geproduceerd. Door de ambachtelijke productie kan het vier tot soms twaalf weken duren voordat de meubels geleverd kunnen worden.
Van diverse populaire artikelen uit de collectie heeft Henders & Hazel een beperkte voorraad in het centrale magazijn. De voorraadstatus van deze artikelen is op onze website terug te zien in de voorraad indicator bij het artikel. Als een artikel voorradig is, betekent dit dat je bestelling aanzienlijk sneller geleverd kan worden. Neem voor de exacte levertijden contact op met je Henders & Hazel winkel. Deze kan je precies vertellen wanneer je meubelen geleverd kunnen worden.
Mijn artikelen zijn beschadigd geleverd, wat moet ik doen?
Indien bij levering blijkt dat je artikelen beschadigd zijn, en de bezorgdienst heeft dit niet genoteerd bij aflevering, neem dan direct contact op met de winkel.
Maak daarbij foto's van de beschadigde artikelen en eventuele beschadigingen aan de verpakking. Stuur de foto’s samen met je ordernummer en een eventuele kopie van de afleverbon (je kunt er ook een foto met je smartphone of camera van maken) in een e-mail naar de klantenservice van de winkel. Deze zal de klacht in behandeling nemen en zo snel mogelijk reageren.
Door wie wordt mijn bestelling bezorgd?
De op mate gemaakte meubels van Henders & Hazel zijn alleen verkrijgbaar bij met zorg geselecteerde woonwinkels. Je kan informeren bij jouw Henders & Hazel winkel wat de bezorgvoorwaarden zijn. Deze kunnen van winkel tot winkel verschillen.
Wat is de status van mijn bestelling?
Als je een bestelling bij een Henders & Hazel winkel plaatst, geeft de verkoopadviseur je een indicatie van de levertijd. Hier kunnen echter geen rechten aan worden ontleend. Wanneer de levertijd onverhoopt oploopt, zal de winkel je hierover informeren. Zodra de winkel de goederen ontvangt, neemt hij contact met je op en je kan een afspraak maken voor de bezorging.
Mijn (adres)gegevens zijn veranderd, waar kan ik dat doorgeven?
Als je al eens een catalogus van Henders & Hazel hebt ontvangen, zijn je adresgegevens bij ons bekend. Deze zijn opgeslagen in je "Mijn Henders & Hazel" account.
Wanneer je inlogt op deze pagina kun je zelf je adresgegevens aanpassen. Je kunt je hier ook aan- of afmelden voor de nieuwsbrief.
Je inloggegevens bestaan uit je e-mailadres en een wachtwoord. Ben je je wachtwoord vergeten? Dan kun je hier je wachtwoord wijzigen.
Garantie & Service
Garantie
Hoe zit het met mijn garantie?
Op elk meubel van Henders & Hazel bieden wij je garantie. Leidraad daarbij zijn alle wettelijk geldende voorschriften.
Informeer bij je Henders & Hazel dealer naar de voorwaarden en hoe je hier een beroep op kunt doen.
Ik heb een klacht over mijn aankoop, waar kan ik terecht?
Als je niet tevreden bent over de kwaliteit van het geleverde artikel, neem dan direct contact op met de Henders & Hazel winkel waar je het gekocht hebt.
Stuur een e-mail met een duidelijke omschrijving van je klacht (bij voorkeur met foto’s) naar de klantenservice van de winkel waar je je aankoop gedaan hebt. Vermeld in je bericht voor een soepele verwerking ook je ordernummer (je kunt ook een foto van de factuur maken met je smartphone of camera). Na ontvangst zal de winkel je klacht in behandeling nemen en zo snel mogelijk reageren.
Bel onze klantenservice 088-203 94 10
We zijn op werkdagen van 08:30 - 17:00 te bereiken.